Vänträffar

Grünewaldsalen

Vänträffarna äger rum i den vackra Grünewaldsalen i Stockholms konserthus.

Entréavgiften är 100 kr per person och betalas vid ingången. Kom ihåg att ta med medlemskortet!

23 april kl 18.00: ”Utan garderobiär ingen konsär”
En tragikomisk soppa med Danny Gordon, kontrabasisten Mats Nilsson, pianisten Oskar Lindström och Kungliga Filharmonikernas Blåsarkvintett.
Missa inte tillfället att möta en av Konserthusets dolda talanger Danny Gordon som förutom manusförfattare också är ståuppare, gitarrist och sångare. En person som du mött i olika sammanhang i Konserthusets entréer och foajéer. Vi utlovar en kväll med härliga musiker och bra musik i humoristisk anda.

Anmäl dig till vannerna@konserthuset.se eller på telefonsvarare 08-20 58 12 snarast möjligt och senast den 17 april. Om du får förhinder anmäler du det på telefon eller e-post.

Annorlunda Catering kommer att ha öppet för servering i foajén utanför Grünewaldsalen. Du kan göra en förbeställning redan före vänträffens början så står allt på reserverad plats när pausen börjar. Om du önskar ett glas vin i pausen köper du en vinbiljett för 50 kr när du betalar avgiften för vänträffen.

Kommande vänträffar våren 2018
30 maj Birgit Nilsson 100 år – Elisabeth Meyer-Topsøe i samtal med Tom Sandberg.

Datum för vänträffarna hösten 2018: 1 oktober, 30 oktober samt 3 december. Program meddelas senare.

Musik vid förra vänträffen
Vid vänträffen den 20 mars spelade Filharmonikernas trombonstämma