Vänträffar

Grünewaldsalen

Vänträffarna äger rum i den vackra Grünewaldsalen i Stockholms konserthus.

Entréavgiften är 100 kr per person och betalas vid ingången. Kom ihåg att ta med medlemskortet!

30 maj kl 18.00: Birgit Nilsson 100 år
Vår frejdade världssopran Birgit Nilsson skulle ha fyllt 100 år den 17 maj. I samband med detta utkommer biografin “ BIRGIT från Västra Karup till Metropolitan”.

Hör operasångerskan och författaren till boken, Elisabet Meyer-Topsøe, samtala med journalisten och översättaren Tom Sandberg om sin nära vän Birgit Nilsson, om hennes konstnärskap och personlighet.

Vi kommer att få en gripande närbild av en stor konstnär varvat med musikillustrationer på CD. Boken kommer att finnas till försäljning till ett specialpris. OBS! Endast kortbetalning.

Anmäl dig till vannerna@konserthuset.se eller på telefonsvarare 08-20 58 12 snarast möjligt och senast den 23 maj. Om du får förhinder anmäler du det på telefon eller e-post.

Annorlunda Catering kommer att ha öppet för servering i foajén utanför Grünewaldsalen. Du kan göra en förbeställning redan före vänträffens början så står allt på reserverad plats när pausen börjar. Om du önskar ett glas vin i pausen köper du en vinbiljett för 50 kr när du betalar avgiften för vänträffen.

Datum för vänträffarna hösten 2018: 1 oktober, 30 oktober samt 3 december. Program meddelas senare.

Musik vid förra vänträffen
Vid vänträffen den 23 april spelade Filharmonikernas Blåsarkvintett följande verk:
-Trois Pièces Brèves (J Ibert),
-Bagatell nr 1 o 2 (G Ligeti),
-Tango Jalousie (J Gade),
-Fångarnas kör (G Verdi),
Samt olika stycken i arrangemang av Danny Gordon.