Vänträffar

Grünewaldsalen

Vänträffarna äger rum i den vackra Grünewaldsalen i Stockholms konserthus.

Entréavgiften är 100 kr per person och betalas vid ingången. Kom ihåg att ta med medlemskortet!

12 februari kl 18.00: Kungl Musikhögskolans dolda pärla
På Edsbergs slott i Sollentuna får studenter, som är särskilt duktiga på stråkinstrument och piano, från Sverige och andra länder en mycket kvalificerad utbildning. Pianisten Mats Widlund, professor vid Kungl Musikhögskolan, är den som ansvarar för utbildningen med tonvikt på kammarmusik.

I denna inspirerande miljö möter studenterna framstående pedagoger som själva är verksamma musiker och de främsta inom sitt område. Alla som kommer in här har potential att bli riktigt bra.

Missa inte denna unika kväll med Mats Widlund, som tillsammans med några Edsbergsstudenter kommer att på ett inspirerande sätt visa upp sin musikinstitution!

Anmäl dig till vannerna@konserthuset.se eller på telefonsvarare 08-20 58 12 snarast möjligt och senast den 5 februari. Om du får förhinder anmäler du det på telefon eller e-post.

Annorlunda Catering kommer att ha öppet för servering i foajén utanför Grünewaldsalen. Du kan göra en förbeställning redan före vänträffens början så står allt på reserverad plats när pausen börjar. Om du önskar ett glas vin i pausen köper du en vinbiljett för 50 kr när du betalar avgiften för vänträffen.

Kommande vänträffar våren 2018
20 mars, 23 april samt 30 maj. Program meddelas senare.

Musik vid förra vänträffen
Vid vänträffen den 21 november spelade cellisten Hanna Dahlkvist Solosvit nr 3 i C-dur av J S Bach.