månadsarkiv: september 2020

Vänklang september 2020

I det här numret kan du läsa om våra tankar kring vänföreningens möjligheter till aktiviteter under hösten. Årsmötet kommer att genomföras via e-post/vanlig post. Kallelse och förslag till beslut hittar du på sidan två i Vänklang. Tyvärr genomförs årsmötet i år utan musikprogram, men som tur är har vi ju Konserthuset Play där den som vill kan välja bland konserter med Kungliga Filharmonikerna.

Läs Vänklang här >>

Årsmöteshandlingarna hittar du här >>

Reseverksamheten 2020

Musik- och kulturresan till Västerås i mars i år blev av kända skäl inställd. Vi avvaktar utvecklingen för att se om vi möjligen kan genomföra en motsvarande resa mot slutet av året.

Torget i Gamla stan i Warszawa. Foto: Fotolia

Musik- och kulturresa till Warszawa redan i höst
Resebyrån Central Europe Travel erbjuder Vänföreningens medlemmar en musik- och kulturresa till Warszawa 23 ̵ 26 oktober 2020. Sista anmälningsdag 1 oktober 2020.

XVIII Internationella pianotävlingen till Frederic Chopins minne har på grund av coronapandemin skjutits upp till hösten 2021. Resan med anledning av pianotävlingen i Warszawa i oktober 2020 har därför också skjutits upp ett år.

Läs mer här >>