Vänträff

Grünewaldsalen

Vänträffarna äger rum i den vackra Grünewaldsalen i Stockholms konserthus.

Entréavgiften är 100 kr per person och betalas vid ingången. Kom ihåg att ta med medlemskortet!

Vänträff den 19 februari 2019, kl. 18.00

Clara Schumann 200 år. Kvinna i skuggan av sin man – eller tvärtom

Stefan Bohman
, musikvetare och tidigare chef för Musikmuséet och Strindbergsmuséet berättar med musik och bilder om ett exceptionellt kvinnligt levnadsöde.

Anmäl dig till vannerna@konserthuset.se eller på telefonsvarare 08-20 58 12 senast den 14 februari. Om du får förhinder anmäler du det på telefon eller e-post. Entréavgiften är som vanligt 100 kr och betalas kontant eller med Swish vid ingången. Kom ihåg medlemskortet!

Annorlunda Catering kommer att ha öppet för servering i foajén utanför Grünewaldsalen. Du kan göra en beställning redan före vänträffens början så står allt på reserverad plats när pausen börjar. Om du önskar ett glas vin i pausen köper du en vinbiljett för 50 kr när du betalar avgiften för vänträffen.

Vid den förra vänträffen den 3 december berättade författaren och ordföranden i Emil Sjögren-sällskapet Anders Edling om Emil Sjögren — den bortglömde tonsättaren.

Efter paus spelade Semmy Stahlhammer (violin) och Love Derwinger (piano) följande stycken av Emil Sjögren: O du enda kära, I Seraljens lustgård, Det komma skall en sorgestund, Lyriskt stycke 1, Lyriskt stycke 2 samt Poeme.

Kommande vänträffar: 12 mars Årsmöte och Schumanns pianokvintett i Ess-dur.
8 april, 28 maj program meddelas senare.