Vänträff

Vänträffarna hålls i den vackra Grünewaldsalen. Programmet varierar med föreläsningar och levande musik med tid för mingel i pausen. Entréavgiften som är 100 kr betalas kontant eller helst med swish i foajén. Kom ihåg att ta med medlemskortet!

Carotte har öppet för servering. Du kan göra din beställning före vänträffens början, så står allt på reserverad plats när pausen börjar.

Årsmöte och Vänträff i Grünewaldsalen den 15 april kl 18

Årsredovisningar och verksamhetsberättelse m.fl. dokument publiceras här>>

Efter paus:
Vänträff – fri entré

Josep Castanyer Alonso

med vännerna Hanna Dahlkvist, Erik Uusijärvi, Klas Gagge och Lavinia Scarpelli.

Josep Castanyer Alonso är cellist i Kungliga Filharmonikerna och har bott i Sverige i sex år. Innan han blev medlem i orkestern var han student vid RSPO Orchestra Academy, Filharmonikernas egen ettåriga fortbildning. Han var den förste studenten från RSPO Orchestra Academy som också tog en plats i orkestern.

När Josep en dag hörde ”glassbilsmelodin” bestämde han sig för att använda melodin som tema i en egenskriven fuga. Fugan har nu spridits i sociala medier med över 1 miljon visningar. https://www.youtube.com/watch?v=ZV0e7vd0mL8

Anmäl dig till årsmötet och vänträffen på vannerna@konserthuset.se eller på telefonsvarare 08−20 58  12 snarast möjligt, dock senast den 12 april. Om du sedan får förhinder anmäl det på epost eller på telefon. Kom ihåg medlemskortet som du visar i entrén.

Musik vid förra vänträffen

Hanna Dahlkvist, cello, spelade solosvit nr 1 av Johann Sebastian Bach.

Nästa vänträff

20 maj