Vänträff

Grünewaldsalen
Vänträffarna äger rum i den vackra Grünewaldsalen i Stockholms konserthus.

Entréavgiften är 100 kr per person och betalas, kontant eller med Swish, i Grünewaldsalens entré. Kom ihåg att ta med medlemskortet som ska uppvisas vid entrén.

Vänträff tisdag den 24 september kl 18

Antonio Vivaldi — musikens mästerarkitekt

Foto: Sarah Tehranian

Vassilis Bolonassos, den välkände radioprofilen och barocknörden , presenterar Ärkemusikern, Harmoniernas general, Melodiernas exekutive direktör — senbarockens mest betydande tonsättare Vivaldi, vars musikgärning inte nog kan belysas.

Vi får också höra musik av Vivaldi framförd av barockmusikerna Jens-Christoph Lemke, fagott, Jesper Harryson, oboe, Kerstin Frödin, blockflöjt och oboe samt Mayami Kamata, cembalo.

Varmt välkommen till en kväll med Vivaldis musik!

Anmäl
dig till vannerna@konserthuset.se eller på telefonsvarare 08-20 58 12 snarast möjligt, dock senast den 19 september. Om du får förhinder anmäler du det per e-post eller på telefon.

Carotte Catering, vår mat- & dryckesleverantör, kommer att ha öppet för servering i Grünewaldsalens foajé. Du kan göra en beställning redan före vänträffens början, så står allt på reserverad plats när pausen börjar. Om du önskar ett glas vin i pausen, köper du en vinbiljett för 50 kr när du betalar entréavgiften för vänträffen.

Kommande vänträffar: 22 oktober och 18 december.