Resor

26 sep – 1 okt 2019 En resa i musikens tecken till Gdansk
Ur programmet:
– Konsert i Polska Filharmonia Baltycka musik av S. Moniuszko, F. Chopin, R. Strauss och F. Schubert.
– Orgelkonsert i Oliwakatedralen
– Operaföreställning i Opera Baltycka, Moniuszko Gala
– Utflykt till Kasjubien
– Besök på Andra världskrigets museum

Kostnad: 6 645 kr/person i delat dubbelrum. Enkelrumstillägg: 1 235 kr. Tillägg för boende i utsideshytt: 450 kr per person t/r. Biljettkostnad tillkommer för konsert och operaföreställning.

I priset ingår: Busstransfer Stockholm – Nynäshamn t/r. Båtresa med Polferries M/S Nova Star Nynäshamn- Gdansk t/r. Boende inkl frukost i dubbelhytt utsides eller insides på M/F Nova Star t/r. Boende 3 nätter inkl frukost i dubbelrum på Hotel Krolewski i Gdansk  (länken öppnas i nytt fönster). 2 middagar på båten + 1 lätt förtäring, 2 luncher och 1 middag i Gdansk. Stadsrundturer i Gdansk och Sopot. Inträdesbiljetter till Molo och till orgelkonserten i Oliwakatedralen. Utflykt med buss till Kasjubien. Bussresor, entréer och visningar enligt programmet. Svensktalande färdledning.

Information och anmälan senast den 30 april till Central Europe Travel, margareta@cetravel.se eller tfn 08-441 7190. Anmälningstiden har gått ut och resan är fullbokad.

Läs detaljerad information om resan till Gdansk>>

3 – 8 oktober 2019 En resa i musikens tecken till Gdansk
Filharmonikervännernas resa till Gdansk den 26 september – 1 oktober blev snabbt fulltecknad (se ovan). Ett antal medlemmar finns på en väntelista. Vi har samrått med resebyrån Central Europe Travel om att ordna ytterligare en resa till Gdansk med i stort sett samma program. För att genomföra resan krävs minst 25 deltagare.

Anmälan senast den 10 juni till Central Europe Travel – margareta@cetravel.se eller tfn 08-441 7190. Anmälningstiden har gått ut och resan är fullbokad.

Läs mer om program och prisuppgifter för en resa den 3-8 oktober>>>