Genrep

Som medlem i Filharmonikernas vänner har du möjlighet att lyssna på utvalda generalrepetitioner. Platserna ska vara intagna senast 15 minuter före repetitionen. Publikvärdarna ger instruktioner om var det är möjligt att sitta under genrepet. Kom ihåg att stänga av mobiltelefonen helt – inte bara ljudlöst – under hela repetitionen.

OBS! Medlemskortet ska uppvisas i entrén, som är porten närmast rampen på Hötorget. Publikhissen vid T-baneuppgången Kungsgatan 41 är också öppen. Även där skall medlemskortet visas upp. Ring 08-786 02 00 repetitionsdagen för att få bekräftat att repetitionen kommer att äga rum.

2 november kl 10-13 Obs tiden! – Kristiina Poska, dirigent. Dorothea Röschmann, sopran. Musik av Helena Tulve, Richard Wagner, Felix Mendelssohn-Bartholdy. Konserter den 2 och 3 november.

24 november kl 10-13 – Baldur Brönnimann, dirigent. Andres Watts, countertenor, Joakim Agnas, trumpet, Stockholms gosskör. Musik av Olga Neuwirth. Konsert den 24 november/tonsättarfestival.

16 februari kl 10-13 – Tabita Berglund, dirigent. Musik av Dobrinka Tabakova, Carl Maria von Weber, Franz Schubert, Ludvig Irgens-Jensen. Konserter 16 och 18 februari.

Konsertprogram för konserterna finns i tidningen ”Lyssna” och på www.konserthuset.se