Genrep

Som medlem i Filharmonikernas vänner har du möjlighet att lyssna på utvalda generalrepetitioner. Platserna ska vara intagna senast 15 minuter före repetitionen. Publikvärdarna ger instruktioner om var det är möjligt att sitta under genrepet. Kom ihåg att stänga av mobiltelefonen helt – inte bara ljudlöst – under hela repetitionen.

OBS! Medlemskortet ska uppvisas i entrén, som är porten närmast rampen på Hötorget. Publikhissen vid T-baneuppgången Kungsgatan 41 är också öppen. Även där skall medlemskortet visas upp. Ring 08-786 02 00 repetitionsdagen för att få bekräftat att repetitionen kommer att äga rum.

10 oktober kl 10-12. Dirigent Ruth Reinhartd. Konsert 10 oktober. Musik av Dvorak, Bacewicz och Smetana.

18 oktober kl 10-12. Dirigent Alexander Hansson. Konsert 18 och 19 oktober. Program meddelas senare.

24 oktober kl 10-12 Dirigent Ryan Bancroft. Konsert 24 och 26 oktober. Musik av Mendelssohn och Bruckner.

20 november kl 10-12. Dirigent Alan Gilbert. Konsert 20 och 21 november. Musik av Beethoven och Nielsen.

Konsertprogram för konserterna finns i tidningen ”Lyssna”. och på konserthuset.se (öppnas på ny sida)